Tisdagslove

Åh Tisdagar är en favoritdag:)
Näringslära på morgonen, sen engelska sen slutar vi:)
hur härligt som helst slutar 11.45 varje tisdag:D
Sen ska jag till stallet ut och galoppera Olivia i massor fort och okontrollerat, jag älskar att släppa loss kontrollen och bara släppa loss lite:) så himla härligt att bara känna känslan av att vara ett med henne är underbart, låta henne vara lycklig och springa av sig ordentligt:) härligt att bara sitta där och bara se allt runt omkring bara försvinna i en hejdundrande fart, känna vinden i håret, känna känslan av en härlig lycklig häst som gör det hon älskar springer fort, ibland går det så fort att man får tårar i ögonen men de gör inget. bara en del av känslan,
Det är ingen stil ridning längre, vi kör bara på kul:)
Dressyren får jag ta igen senare när jag har tränat upp min ridning, mina muskler och min kondition.
Nu är det spänningen jag rider för, det var det förr också, men då vågade jag aldrig chansa, nu kör vi på jag skiter i om jag gör illa mig det är ju det vi har sjukvården till i Sverige.
Ak har inte fått tag på dom på Irland än dom hon vill att vi ska vara hos, känns himla bra att hon verkligen försöker och gör allt för att vi ska få en bra vistelse i Irland. :) för dit ska jag, och tills dess ska jag:
- ha fått kontroll på min kropp
- fått kontroll på min ridning
- släppt känslan av oro, och bara kunna släppa taget och lita på häst och folk.
- tränat upp kondition
- tränat upp styrkan
- tränat upp engelskan
- köpt ny ridutrustning, (det är väl ingen modevisning där säger mamma och emma, men inte vill jag visa mig i fula kläder)

har börjat skriva en önskelista:
- Ny ridhjälm
- Ny digitalkamera
- Nya ridkläder (skor & chaps/stövlar, ridbyxor, tröjor, piké, skaljacka)
- Pengar
- engelsk ordlista
- Resor, tåg och flyg.
På tal om ingenting liksom;)

nej nu ska jag jobba med eneglskan.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0