Ungerskt besök

Nóra har varit här i en vecka nu, lämnade henne på skolan i morse för att dom skulle åka hem, tråkigt är det och tomt, men ändå rätt skönt att få tillbaka sin säng och kunna göra vad jag vill, vill jag dansa runt och leka apa och sjunga högt  kan jag göra det utan att någon kommer å tittar på mig som om jag vore en marsmänniska. men jag har haft kul den här veckan, och jag har lärt känna nya människor och lärt känna mig själv, känns som om vi i sp kommit varandra närmare nu också:D
och framförallt har jag fått träna min engelska, tänker på engelska och drömmer på engelska.

fredagen var vi i skolan och lekte lite, sen på kvällen blev de "fest" men de var inte kul, vi for hem rätt tidigt:)
Lördagen var vi på fulufjället/Njupeskär och vandrade till vattenfallet, har faktiskt aldrig varit där på alla mina 17 år 7 månader och 17 dagar i dalen. men det var en upplevelse och det var verkligen hur fint som helst där:D
På kvällen firade vi Mia som fyllde 18år på söndagen, alltså vi åt på Café först, ost och skink sallad, me love.
efter det drog vi hem till mia på förfest och efterrätt, kladdkaka och Jordgubbspaj. smaskens vi åt och drack och festen var igång. och vissa var mer igång än andra;) hahah men kul hade vi allt, och ungrarna hade allt kul dom med;) Vissa ville vara mer närgångna än andra, vissa var galna, andra trodde de var nått, någon ville liva upp stämmningen med leksaker, suck.
Vissa ville pussas, och sätta på andra. Lover:*
Söndagen tog vi det lugnt, lämnade ut mat till jakt 3orna som fick mat så de skulle kunna klara sig ett år egentligen som de bara skulle ha i 2 veckor dessutom ska dom få mer, Nóra blev helt chockad över hur mkt de äter:P
- oh they are really hungry I see.
Sen bar de av till Mora på Buggkurs jag mamma ida Luca och Nóra, där träffade vi marika och Malin:D
Vi lärde oss massor och jag minns ingen av de just nu, de enda jag minns är svettband, svettband-vitt, svettband-rosa och svettband-svart, och ja han var jävligt svettig, uack!
på kvällen skulle vi gå på bio, men oj det gick ingen film. vi stack till ida och såg film ist:D
Ungrare älskar älgkött.
Måndag hade vi tipspromenad med lekar i skolan, vi fiskade, vi sågade, provade skyttesimulator och skördarsimulator, klättrade och teambilding övning. sen på kvällen var vi i stallet
Tisdag ungrarna var på hagströms museet, på eftermiddagen hade vi i hälsa och friskvård gymnsatikaktiviteter med dem, vi spelade innebandy, basket, konboll, och flygande mattan. sedan hade de massage och styrketräning, på kvällen gick vi på 3rätters middag på HR, det var mysigt och god mat.
onsdag for vi till falun för besök i koppargruvan och ute på stan för shopping. På kvällen de grillkväll med landskamp mellan sverige och ungern i Brännboll. sverige vann
torsdag morgon lämnade av dem vid skolan för deras resa hem, de är tomt nu men vi ses ju i april.

Helgen blir lugn, på lördag har jag stallet med jonna.
bio och myskväll med lite vänner är eventuellt inplanerat:)

KaTJING

                          

Mer bilder på Cplinnea.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0