Hoho

Måndags kvällen rullar på, har4 nyss sett CSI!
åh jag älskar't!

helgen var skapligt lugn, fredags kvällen blev målning och sen mys med grannarna!
Elin har just lärt sig att spela luft gitarr ;)
Lördag blev de ridning med Amanda, lite backträning i skogen med Wilma och Daniel som var pigga och glada! :)
Sen efter det jagade vi får som rymmt, tog varsin havre hink och lockade till oss fåret och satte på de koppel, men de ville absolut inte dit vi ville..
sen helt plötsligt när vi gått med fåret en stund i koppel la det sig ner och spelade död...
Åh herreguud, hur skulle jag kunna förklara för Lars att jag dödat ett av hans får?! SHIT
så jag mitt i min panik tröck upp havre hinken i ansiktet på fåret som började tugga och smaska nöjd och belåten :)
Elsa hjälpte oss sedan att ha in fåret i hagen..

sen blev det fika i brindberg och efter det så blev det cafe, lite fjortisförfest bakom nordea först ;) haha
Cafe var grymt, och en riktigt bra hejdå kväll!
HEJ DÅ CAFÉ! Puss


Söndag blev det fotboll, Äppelbo - Älvdalen, Jesper gjorde mål (Y)!
Älgen var underhållningen på planen helt klart ;) haha
efter det blev det östängs för sommarens troligtvis sista östängsglass..
sen stallet och ut i skogen med Amanda, Daniel, Anna och Knappen och såklart Wilma!
Slaktrundan/tivås/gröntjärn. :)
alla borde få känna känslan av 400kg muskler under sig som bara pumpar ut adrenalin och endorfinerna i en bara stiger, leendet stiger upp till öronen. man känner vinden i håret, man hör andningarna av den helt supernöjda hästen som bara sträcker ut benen i full fräs! De är känslan av att bara släppa allt för stunden och bara njuta! känslan av frihet!
jagade får igen..

Måndag vi började 12.15 och jobbade bara med projektarbete hela dagen, jag och frida var ner på domus och bibblan en sväng för att leta böcker :)
efter skolan blev det stallet och ridning, lektion!
Wilma gick som en klocka och min mage skriker av träningsvärk..

bjuder på lite bilder nu, sen blire sängen!
puss

Amanda och vårat får


Våran vän fårskallen ;)


Jag älskar visdomsorden på väggen på toa på café!


Puss hej Café!


Puss hej och Rock n' roll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0