Road tripp till borlänge

hallå
har inte haft tid att uppdatera bloggen i helgen.
Auktionen har gett mig fullt upp hela helgen, men de har varit lite kul ändå:) Eve var toppen med korven ;)
har drömt om korv med bröd i 2 dagar nu.

igår köpte vi en bil, en liten fin rallybil till mig :)
söt och snabb ;)

Idag blir det Borlänge med Jossan och Julia.

Förresten kom de en naturkatastrof häromdagen, fast jag tror det var en annan grej. men vi kalla det naturkatastrof sålänge. de var i fredags, vi hade plockat fram alla grejer och ställt upp. satt på pressenningar och fikat lite. sen började det blåsa rejält och vi tittade upp på berget såg att de var helt vitt och vi såg hur ovädret kom, som vi trodde var ett regn väder.
in med hundar och allt annat vi kunde ta in.
ut och hålla i pressenningar och skydda det som gick, regnet kom och åskan, tvätt, tvättkorgar, hinkar och stolar flög åt alla håll. jag sprang efter hinkar och stolar.
sen kom haglet, det började med småhagel och slutade med pingisboll storlek.
åskade och blixtrade, blåste, regnade och haglade.
det var en tromb.
bilar blev buckliga, fönster gick sönder, tak blåste av, tak gick sönder, träd blåste ner, saker blåste iväg,
helt galet var det.
och bara över brunnsberg och där i kring.

i brindberg hade vårat dasstak gått sönder det ser ut som om nån gått lös med ett automatvapen och bara skjutit runt runt. husen är alldeles prickiga. hål i taken.


Malung nästa vecka, jag är sjukt pepp.
inget är speciellt planerat, så ni som ska med. jag tycker vi borde planera någon kväll :) Hör av er om ni ska med!

ja nu är ju auktionen över och nu kan jag få lite tid över till mig själv och vänner :)

Puss nu ska jag ta min rallybil på en rastning.

Kommentarer
Postat av: ebba.

jätte fin blogg verkligen! :)

2009-07-07 @ 22:47:58
URL: http://ebbahjort.blogg.se/
Postat av: ida

jag vill med!!

2009-07-07 @ 22:58:31
URL: http://idqz.blogg.se/
Postat av: ida

men jag har ju inte hört nått alls, så jag har börjat fundera på om ni ens skulle dit. hur blir det med boende och allt, jag vet ingenting :P

2009-07-07 @ 22:59:28
URL: http://idqz.blogg.se/
Postat av: frippen

call me om ni ska planera! :)

2009-07-07 @ 23:19:48
Postat av: Johanna!

Kan vi inte träffas och planera på fredag ? :)

2009-07-08 @ 08:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0