Äckliga måndagsmorgon!

Jag gillar inte måndagar! I ärlighetens namn så hatar jag verkligen måndagsmorgnar!
Här har man börjat vila ut efter en hel helg fylld med både det ena och det andra och sen ska man plåga sig upp till skolan för att bara göra massa saker. när man som allra helst vill dra täcket över huvudet och låtsas att man inte finns.
Jag önskar jag hade samvete att stanna hemma och inte göra någonting alls, bara slöa. men tyvärr plikten kallar.
Så här sitter jag förkyld som ett as, med huvudvärk, risigt hår, blåmärken, och några finnar i fejjan, i skolan och försöker plugga.
Mina tankar är någon helt annanstans, hälften av tankarna är glada spralliga och har vårkänslor så det slår slint.
några av tankarna går åt plugg, några åt funderingar, några åt kärlek, några går åt Wilma och Robban. Men de flesta går åt att jag är så fruktansvärt irriterad att jag fortfarande inte vet vart jag ska ta vägen..
Skulle kunna skriva ett långt långt inlägg om varför jag är så irriterad, men jag väljer att inte göra det.

Min helg har varit toppen, Wilma är underbar trots att hon är totalt pucko just nu. Men men folk säger ju att vi är lika.
Café var helt grejt och vi röjde dansgolvet rejält jag emma och ebba, med flera.

Lekte med Dockor igår och förundrades min granne Elins fruktansvärt stora Fantasi, vi bjöd Dockorna på middag, Köttfärssås och Spagetti med Kaffe! Dockorna gjorde illa sig hela tiden så dom fick massa plåster.

Men nu ska jag fortsätta plugga.

Pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0