Inte Okej.

God dag :)
Jag är förkyld som en gris!
köpte till och med friskius för att jag ska få bättre imunförsvar, men idag är det värre snoret rinner, bihålorna är igentäppta och jag känner mig svullen i fejset. halsen är full i slem, huvudet värker..
Det här är inte OKEJ!

Har sovit dåligt i natt också, sovit på axlarna så att ryggen axlarna armarna och nacken är inte heller okej idag..

Daniel har åkt till Stockholm för att vara på mässa i helgen, vilket inte heller är okej.. men men så är det väl.

Jag och Pappi var ute på en mystur i snön igår, härligt som attan!
men hon testar lite när vi ska gå från stallet och vägrar gå framåt och bara backar så vi backade upp till paddocken från vår hagen där hon tvärvägrade gå totalt. gick en bit med henne också, men sen släppte det och hon skötte sig utomordentligt! :) Vi galopperade uppför en backe i full sula i lössnö, och mitt i backen korsar ett skidspår och vad kommer där om inte en skidåkare, Pappi slänger upp huvudet och tvärnitar min hand viks åt helt fel håll och handleden som gjort ont sen träningsconventet mår ännu sämre. vi rider vidare och resten av turen går så bra så :) Min lilla stjärna!♥
även fast det finns dagar då vi verkligen inte klickar ihop, så kommer vi kämpa tiden ut :)
Vi har ju verkligen hittat varandra bättre och vi kan kommunicera bra oftast.
Vi har gjort framsteg, hon har blivit lugnare och trivs bättre och bättre.
Vi kan rida dressyr utan graman i stadig form och vara lugna :)
Vi kan hoppa småhinder utan att jag flyger av, hon tvärnitar eller sparkar :)
Vi kan rida ut på mysturer och bara ta det lugnt
Vi kan rida ut och busa i skogen
Hon älskar löshoppning och man ser verkligen glädjen i henne när hon kommer emot hindren som ligger i lagomhöjd för att hon ska tycka det är kul :)
Hon älskar sin nya box där hon kan stå och pussas med Tuffing eller prata tjejsnack med sin tjejkompis Tossan!
Hon gillar sin hage för där har hon utsikt över allt :)
Hon gillar longering och kan gå i ett lugnt tempo och arbeta genom kroppen ordentligt där utan att jag ställer några höga krav på henne.
Hon blir lite stressad när man rider med många i samma grupp eller tillsammans med många andra i ridhuset speciellt om de andra hoppar.
Jag kan släppa mina kontrollbehov på henne och vet att hon gör inget elak emot mig med mening.
Jag gillar henne mer och mer :)
Det är helt OKEJ! :)

Wilma är min buse och jag saknar min och hennes sommar och höst, men ser fram emot att vi ska utvecklas tävla träna och busa i vår/sommar :)

I tisdags hade jag lektioner för ridklekis, fortsättning/nybörjare, vuxengruppen och nybörjar vuxengruppen :) det gick faktiskt riktigt riktigt bra :)
Idag ska jag och Johanna ha Hästfritids, men Johanna är sjuk så antingen har jag det själv om hon inte blir piggare förstås :)


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0