upp och ner.

Hej,
Min helg har varit relativt bra, har varit med på ett tränings/tävlings kick off i stallet med Hopplagen.
De har gått bra.
Skulle haft Pappi ett pass på lördag morgonen, vi skulle rida fram ute. Det blev kaos. Vi kom till hagen där totalvägrade hon få längre som hon gjort nu i någon vecka. Jag försökte med allt, de gick bara inte så jag fick hoppa av och leda henne en bit. därefter gick hon efter att hon testat mig lite till.. när vi sen vände hem igen blev det full fart. Jag kände att jag inte orkade bråka med henne och valde att avstå från passet.
På eftermiddagen red jag Tuff på gymnastikhoppning, det gick helt kanon.
På kvällen fick Pappi löshoppa, gud va hon tycker det är kul :) och hon har utvecklats enormt inom det till skillnad från första gången då hon knappt ens vågade springa mot hindret och än mindre hoppa det, men det lite hjälp från Tuffing så klarade hon av det också. Nu springer hon runt själv och jag kan stå i mitten och bara kolla på henne, Hon sparkar inte, hon hoppar suerfint och hon tycker det är riktigt kul. :)
På söndagen red jag Eken först på ett markarbetspass där vi skulle rida på galoppbommar på olika avstånd, korta och länga. På eftermiddagen hade vi Pay and jump, Där hoppade jag Eken och vi fick en felfri runda.

Just nu är det upp och ner mellan mig och Pappi, de känns riktigt jobbigt och tråkigt i och med att jag vill så gärna att det ska funka och att vi ska funka ihop. De funkar ibland men sen är det som att hon bara sätter vrångsidan till och totalignorerar mig jag gör allt jag kan och inget fungerar. Det känns som ett misslyckande..
men vi ska kämpa lite till och se hur det blir..

Nästa helg ska jag och Johanna på sista ULK:en och till aubiose på fredag och kupolen :)

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0