Bildbomb och lite annat

Hej,
länge sen jag skrev nu har liksom inte fått någon motivation eller inspriation.
men nu ska jag göra ett inlägg om den senaste tiden i mitt liv.
Vi börjar med Cypern, Det var helt fantastiskt! Vilken härlig vecka, solen sken, värmen var där, och allt var bra! Det regnade en kvart ungefär och temperaturen låg runt 27grader i luften och 21 i havet.
Vi åt gott, vi drack, vi solade, badade och vi njöt!
De enda jag shoppade var lite småsaker, en plånbok, en liten väska, badlakan och lite sånt där smått:)
Sammanfattningsvis en härlig vecka, de var ju i början på säsongen så allt var inte öppet men de var härligt!

Veckan efter vi kom hem så fyllde Moster och Henke år, Henk fyllde 30 och det blev kalas, god mat och en trevlig kväll:) 

Sen fyllde StorLars 40år och det blev kalas, en riktigt bra och trevlig kväll! med mat, sång, dans, dryck och trevligt sällskap. Var lite trött så blev inte kvar jättelänge men det dög bra för mig! :)

I fredags var jag och Daniel på dansträning inför balen och sen drog vi hem bakade bröd och sen gjorde vi en god smörgåstårta som vi njöt av i kvällssolen.
På lördagen tog vi oss en promenad ner mot Älven för att kolla fotoställe till balen, det blir perfekt!
Vi gick runt där, satte oss vid kanten och bara njöt.
Fiskare som han är kan han ju inte låta bli att kika efter vak, och det vakade!
vi balanserade ut på stenar, stockar, rör och hoppade över gyttjehål och små bäckar. När vi väl kommit ut på udden så gick vi på lite upptäcksfärd, njöt av vädret och bara samlade på oss nya energier och krafter inför det sista i skolan nu. På kvällen åkte vi till Dalrot där vi fick klyftpotatis, guccamole, glasstårta och grillad fläskkarré som vi hade med oss. Det var en trevlig kväll, och det diskuterades vilt om allt mellan himmel och jord.
På söndagsmorgonen kom Maria och slingade mitt hår, aldrig har min hårbotten varit så känslig som då. HA INTE uppsatthår i en knut på huvudet spännt innan ni slingar håret!
efter det åt vi lunch och sen tog jag och Daniel en fisketur ner till Älven igen, han flugfiskade och fick en fisk.
:)
På kvällen såg vi Wallander och sen somnade vi!
Vaknade inatt av en smäll! ungefär som när något trillar i backen hårt! Jag blev livrädd och väckte Daniel, man är inte tuff jämt. var helt säker på att eriks boxningssäck trillat ner. i morse kollade jag och den hängde kvar men en stol låg på golvet under min balklänning..

bara 15 dagar kvar till Studenten nu, det närmar sig med stormsteg!
Sommarjobbet är fixat!
Längtar till sommaren på riktigt nu, fast inte till att Daniel åker till Kiruna i 2 månader..

Puss
CYPERN
       
HENKE 30
   
STORLARS 40
      
PROMENAD
     



Just ja har glömt att berätta att jag och frida var ute på en övernattning med några i guide 3 veckan innan min cypern resa, de var en erfarenhet. Vi åkte skidor, tältade, grillade, gick med snöskor och besteg topparna vid nipfjället, eller ja jag och frida stannade efter halva vägen och solade.
Blev dunderförkyld efter det och trodde min resa skulle bli förstörd.
     

Tog även med mig Daniel till stallet en dag förra veckan :)
btw så har han även börjat blogga: http://fiskenyheter.se/lasblogg.php?id=23


 

Tuff och jag tog en gräsätartur en dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0