Gävle dag 1

Första dagen som gävlebo idag, i morgon första dagen som student!
glömde gps:en hemma så jag gissar mig fram, men hem hittar jag :)
skulle till frida idag och hamnade någon helt annanstans men på ett mirakulöst sätt fann jag rätt väg efter ett tag, jag är för försynt för att fråga någon om vägen också ;)
Det har varit underbart väder idag, solen har varit framme och strålat!
har byggt ihop min cykel igen som jag tog isär igår för att få plats med i bilen, ja jag fick in en hel cykel i RUJ :)
vi har cyklat till stan köpt cykellås, cykelkorg och lite annat :)
Frida har även visat mig vägen till högskolan!
har även tagit mig an mitt berg av disk, vill inte använda något innan de är diskat! den som uppfann diskmaskinen måste varit en smart människa som hatar disk!
Har träffat en av Fridas kompisar idag Lisa, och hennes gulliga dotter Lina :)

Igår var vi ute på ett ställe som heter Helt enkelt och åt Robbans heta fräsare, blev så mätt att jag inte ens var hungrig i morse! kände även smaken av fräsaren på morgonkvisten trots två gånger med listerin..
Frida tvingade mig att åka buss hem från stan också, med nycklarna mellan fingrarna och beredd för attack sprang jag från busshållsplatsen hem till mitt hus! varför är vi rädda för mörkret egentligen? De enda som kan skade oss är en annan människa och oftast är de minst lika rädda som vi..
har blivit lite förkyld också eller inte riktigt förkyld men torr i halsen.
så nu ska jag koka mig lite vatten och dricka varm saft :)
letade fram min kvinnliga sida idag också, rakade benen, filade naglarna, kammade håret och nu sitter jag här med ansiktsmask, med chokladdoft.. förhoppningsvis blir jag len som en babyrumpa i facet till första skoldagen så jag slipper snygga till mig mer sen ;)

Puss


Snygging i Sätra!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha gilla att det var fler än jag som satt och gjorde ansiktsmask inför första dagen i skolan. xD HAHA!

2011-09-03 @ 22:04:25
URL: http://studeramedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0