Personlig tränare?!

åkte som sagt till Wilma idag, tänkte rida men kylan och mörkret hann före mig...
inne kände jag inte för att rida!
Så vi tar en promenad istället tyckte jag, vi pulsar lite i snö för att trötta ut dig lite ;)
sagt och gjort, på med grimma, grimskaft, powerstövlar, vantar, jacka och täckbyxor och ut i kylan.
började med ett varv runt stallet i skritt och lite jogging, man måste ju peppa varandra till träning!
sen ut i snömassorna för att pulsa av oss lite energi, gick bra i början då hon gick bredvid mig och jag gick en redan upptrampad stig, sen när min "stig" tog slut fick jag också börja pulsa. Jag pulsade och pulsade, snön var ovanför knäna (tur man har sånt där snöskydd på täckbyxorna) tillslut stannade jag för att vila lite, kände en knuff i ryggen kollar bak och vem står där och går i mina fotspår om inte Wilma, hon har smygit sig in bakom mig och gått i mina fotspår ett bra tag den lilla rackaren ;) Så min plan att trötta ut henne vände hon snabbt till "operation trötta ut Linnea".
Behöver jag säga mer än att det var en nöjd häst som kom tillbaka till stallet för att få gå in i sin nymockade rena box med massor av mat och godis i?!

Kommentarer
Postat av: EVELINA HEED

Haha, vilken luring ;)

2011-01-13 @ 23:29:39
URL: http://evelaiijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0