tänkvärt

att visa respekt mot andra människor är en självklarhet för mig, lika mycket som att jag själv vill bli respekterad!
Tycker man illa om något eller tycker något är tråkigt och trist kan man hålla det för sig själv, faktiskt!
Visst jag tyckte inte heller att det var världens mest givande föreläsning och jag har för stora svårigheter att koncentrera mig i 4timmar för att sitta still och lyssna intressant hela tiden, men jag satt kvar, lyssnade så gott jag orkade och kunde, förstod och snappade upp endel intressanta saker, okej jag spelade wordfeud men jag lyssnade samtidigt! Det skulle aldrig falla mig in att säga till en annan människa att jag tyckte den gjorde dåligt ifrån sig eller att maten denne lagat smakade illa. det skulle aldrig falla mig in att säga att mat är äckligt överhuvudtaget, det säger man inte! det finns människor som skulle göra vad som helst för att få mat, och vi kräsna jävla rika människor äter det inte för att det smakar konstigt eller är äckligt osv..
Min mamma jobbar som "mattant" och jag ser på henne hur mycket det sårat henne om elever sagt att maten var äcklig osv en dag, alltså jag skulle seriöst kunna slå ner de människorna på riktigt! det är så vidrigt respektlöst mot människor som sliter med saker i flera timmar.
Samma sak med föreläsningar, alltså de här människorna har förberett detta i timmar, dagar kanske till och med månader..

Behandla andra som du vill bli behandlad själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0