uppe med tuppen

igår hade vi kursavslut på den här kursen, tack och lov :) tredje kursen avklarad nu! stolt tjej!
Sen brummade vi av hemåt, mot skogen bergen och dalen
hemma intog jag stallet direkt, kikade lite på tusse träning och sen hälsade jag på min egen stjärna
på kvällen såg jag och malin på idol! sedan såg vi på Marley och jag, alltså vilken underbar film! Jag skrattade tills jag hade kramp jag grät tills ögonen var knallröda, helt klart en film som måste ses!
sedan sussade vi sött.
I morse ringde klockan 07.00, dags att kliva upp. Med motvilliga rörelser rullade jag ur sängen och hoppade i stallkläderna, gav hästarna mat och tog ut sen mockning, höpackning och matblandning :)
Sen red vi upp på berget, red W på bett idag och oj va jag hoppas hon har en vargtand som veterinären kan slipa ner för attans vad hon tjaffsade idag med munnen, var helt slut efter att vi galoppat och travat kort i form med bakbenen under oss. Det ger resultat med hårt arbete, även fast vi är osams i skogen ibland ;)
efter ridturen var det dags för promenad 1timme och 20min knallade vi på! Med 3 stopp på vägen.

har nyss ätit mat och ska snart iväg till moster på kalas, MUMS!
sen är det dags att hoppa i storstyvler(storstövlarna), snickarbrallorna, skjortan och kepan. Bonde söker fru här kommer vi! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0