Klippboken!

Hej hej, en trött tjej här som ligger i sängen i Sätra!
I morse ringde klockan 7.15 dags att ta ut hästarna, på med underställ, täckbyxor, mössa och vantar. kommer ut och det är 6plusgrader, jag frös inte direkt så att säga!
Helgen har varit fullspäckad med roliga aktiviteter.

började resan i fredags, med att åka till Dalarna. stannade på lite olika "turistattraktioner" på vägen hem, så som utsikten över siljan i rättvik, dalahästar i mora och ett dass i grycksbo :)
fredags kvällen bestod av chips och idol, konstigt nog blir jag bara sur när jag kollar på idol. kan de ha med alexander bard att göra?

Lördagmorgon ta ut hästarna, hem och vila lite till och sen luncha, sen var det dags för Anna att perimära som hästtjej! hon var nervös men det gick hur bra som helst, W skötte sig exemplariskt! sen red jag och natalie upp på skärklittsberget en sväng! Jag red Lottas Tango, han var en snäll och glad häst hela tiden! kändes lite som att rida på en älg första travstegen då min lilla prinsessa tar små steg jämfört med honom :)
sen bar det av hem, för att få i sig lite mat och sen göra i ordning oss för kvällens fest!
dragkampsfesten 2011, vi började med förfest hos oss som vanligt, mycket trevligt och sen vid 22 drog vi oss ut för att promenera till bystugan och kvällens fest, men halvvägs hamnade vi på mellanfest hos sara, med ölspel och trevliga konversationer så ökade vi alkoholmängden ;)
efter det drog vi oss mot bystugan, där vi dansade och hade grymt kul resten av kvällen!
nån efterfest orkade vi inte med, utan för oss blev det MJÖLK, smörgås med marmelad och ost :)

söndag var en segdag, vi red upp på berget och kikade på utsikten och bara myste i skogen med hästarna!
på kvällen såg vi på film med Ida :)

Måndagen spendeade vi vid Fulufjället, och vandrade till Njupeskär. sverige högsta vattenfall ni vet!
vid 9 plockade vi upp anna och köpte lite matsäck! sen bar det iväg upp mot Särna, och sen vidare in i skogen till Parkeringen. det var IS på vägen och en jädra tur att vi bytt till vinterdäck annars hade vi legat där i ett dike i skogen.. ;)
det var kallt när vi började vandra, men efter att vi börjat bestiga "berget" så insåg jag snabbt att jag hade alldeles föör mycket kläder, men jag stod ut och luktar ungefär som ett hockeyomklädningsrum nu! MUMS
Det var snö och is på stigen/spången vi följde och när vi kom fram till fallet var det lite fruset på sidorna och snö och is nedanför men det var vackert ändå! :)  
Efter lite klättring bland stenar och is och många kort och filmer vandrade vi tillbaka och åt matsäcken innan vi åkte hem igen.
Vi var inte direkt pigga om vi säger så, det blev film, ensam mamma söker och en till film innan vi stängde ögonen för kvällen :)

idag packade vi in oss i bilen och drog iväg mot gävle, kollade våra vfuplatser och handlade.
Nu är jag dödstrött och ska mysa med the notebook! :)

Puss










Mangomania!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0