Kontrasten?

Kontrasten mellan Älvdalen och Gävle
Gävle är lite större, lite mer utbud, lite mer folk, lite närmare till allt
Älvdalen är tryggare, lite trevligare folk, lite lugnare och skänare

Älvdalen är min trygghetsbubbla, att lämna min trygga by är det svåraste beslut jag tagit i hela mitt liv!
I älvdalen kan du gå själv hem, alla vet vem du är och hjälper dig ifall det behövs
i Älvdalen bryr sig alla om alla, även fast man inte känner varandra
i Älvdalen har jag min familj, mitt hem, min fina fina häst, min barndom, min trygghet, mitt gråtställe, mitt tänkarställe, mina underbara vänner, underbara minnen som ingen kan ta ifrån mig!
I Älvdalen ska jag bo när jag blir stor, där vill jag att mina barn ska växa upp
För att mina barn ska få en underbar barndom som jag haft, i Älvdalen vid skogen, vattnet, bergen, naturen, luften och tryggheten och kärleken! När jag tänker på Älvdalen känner jag glädje och kärlek!

Gävle är mitt hem 3 och ett halvt år fram över, det är här jag ska bo och utvecklas ännu mer som människa.
Det är i Gävle jag kommer att skapa nya minnen i framtiden, det är i Gävle jag kommer gråta och tänka, det är i Gävle jag kommer skratta och le, det är här jag har skaffat mig några nya vänner som jag ska spendera några år med. jag ska skapa mig en trygghet här i Gävle med om det så innebär att överfallsalarm och tårgas ska få flytta in i min väska!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0