Världsmästare..

Min lilla by där hemma i Dalarna, Brunnsberg.
Hemma i Brunnsberg som ligger en mil norr om Älvdalen, där det bor ungefär 500st invånare i alla olika åldrar, där kniv och revolver fester utspelar sig fortfarande, där jag är uppväxt och där jag vill bo när jag blir gammal. Där har vi en förening som heter Brunnsbergs IF, de anordnar fester, de tränar dragkamp, de sköter en fotbollsplan, de har gemenskap, de är SVENSKA MÄSTARE och några av dem är numera även VÄRLDSMÄSTARE!
Alla dragare från Brunnsberg som var med kom hem med minst en medalj var, det är stort!
Dragkamp är sporten som kommit i skymundan men som är så mycket mer än att bara stå på varsin sida i ett rep och dra allt du har, gör du det sliter du sönder ryggen. det handlar om teknik och gemenskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0