ung och stolt, jag är en krigare

hej hallå
jo nästa gång jag skriver är i Dalarna, här är det snö och is!
det är vitt och inte grönt
det är julstämning och jag har smällt i mig x antal lussebullar..
I onsdags gick jag och Anna tidigare från föreläsningen och rullade hemåt, eller ja mot ikea först..
efter ikea sa jag vi tar sällskap till mora, det var halt!
jag rullade iväg fick upp farten och ja anna hon hängde inte riktigt med, i Sandviken kommer den lilla blå faran ikapp mig igen ;) I rättvik tappade vi bort varandra så jag ringer henne,
- HAHAHAHA Såg du snoppen?!
- öh va vilken snopp?
- JA men snoppen, den var skitstor! såg du snoppen?
- nej? jag såg ingen snopp?!
- nehej jag trodde du ringde för att vi skulle skratta åt snoppen...
- nej jag undrade bara vart du var..

Vi möttes i mora igen sedan lämnade jag henne och drog mig hem till Dalen :)
Hälsade på min häst lite och gasade sen hem till mitt berg.
på kvällen hälsade jag på ida :D

på torsdagen tog jag ut hästarna sen hälsade jag på camilla och barnen, följde dem till stallet :)
på kvällen drack vi glögg hemma hos malin, jag drack julmust! :)
sedan åkte vi ut och driftade och sladdade, försökte bränna däck och ja vi levde loppan som riktiga bond(e)brudar :)

fredag tog ut hästarna och sen fort som attan till frisören, hade lite beslutsångest innan jag gick in om jag skulle klippa eller bara toppa lite.. väl inne var det så självklart val att jag bara satt mig och sa klipp!
en decimeter låg på golvet tillslut.. SKÖNT och ja jag är nöjd!
:)
umgicks med ida och på kvällen gjorde vi langos och bjöd på hemma hos mig. den lugna trevliga tjejkvällen blev snabbt utbytt mot den fartfyllda tjejkvällen och ett besök på ljungbergs sportbar, jag dras tydligen till sportbarer nu förtiden..

Lördagen var lugn och skön, jag och W skulle ta en lugn tur men de slutade med att vi kunde brytit benen i våra tvära kast i diket.. Knäpphäst! vi provade även våra nya boots jag köpte i sthlm åt oss och tur var väl de att vi hade dem annars hade jag haft en skadad häst. JA de gick hål raktigenom dem..

Idag ahr jag sett på djungel gorge och nu ska jag iväg till stallet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0