konsten att avsluta ett kapitel..

visst finns det dagar som jag tänker på dig, undrar hur det hade varit nu om vi valt en annan väg? vart hade jag varit? vem hade jag varit? hade jag varit lycklig? Hur har du det nu? Hur mår du nu? är du lycklig?
Jag vet att det tog hårt på dig! Men det gjorde det även på mig, jag är sämst på att visa känslor, jag vet!
Men den där dagen för 4månader sen när jag bestämde mig för att aldrig mer fälla en tår för dig började jag min återuppbyggnadsprocess till mig själv! Jag klarar mig själv nu, jag har växt som människa och jag har startat ett nytt kapitel i mitt liv. att avsluta ett kapitel i sitt liv och börja ett nytt är skrämmande, hemskt, jobbigt och jävligt svårt men samtidigt så himla bra, underbart och lätt. Jag har växt så oerhört mycket som människa på två år.
Jag har fyllt 20 år har hela livet framför mig, har packat ner mitt liv i lådor och packat upp det i en ny stad, jag har börjat plugga till något jag länge vetat att jag vill göra men aldrig haft ork eller inspiration till. jag har helt enkelt tagit tag i mig själv!
Men ångrar jag något och vill glömma något? NEJ det gör jag inte! För det är historia, det gjorde mig så oerhört glad just då, det har gjort mig till den jag är idag, det har lärt mig så oerhört mycket.

På onsdag får jag träffa den människan som betyder allra mest i mitt liv, min mamma! Hon är underbar, hon finns alltid där och hon vet alltid att jag klarar mig och att jag är en fighter! Hon är precis lika envis som jag om hon själv vill! Hon som är livrädd för hästar men ringer till mig och berättar att hon åkt förbi Wilmas hage, och tyckte hon såg ut att trivas!
Och på onsdag får jag träffa min helt fantastiska häst, hon som får mig att kämpa och fightas när livet går emot mig! Hon som jag skulle gå genom eld för! hon som jag skulle kunna ge hela världen till! Hon som jag vet skulle offra allt för mig! Hon som får mig att bli helt galen ibland och skrika och gråta men som jag vet älskar mig och hon vet att jag älskar henne!

Idag städar, tvättar, diskar och handlar jag inför mitt besök! :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0