Bellydancer

JAG ÄR SÅ JÄÄÄÄÄVLA SUUUUR!!!
ja jag vet att jag skulle sluta svära, men idag är ett fruktansvärt stort undantag!!
har fått tillbaka vetenskapsteorin som jag kompleterat och måste kompletera den igen, läraren som hånskrattar och dumförklarar oss är inte populär från min sida idag! Jag som till och med tänkte säga till henne att hon hade snygga skor förr, glad att jag inte gjorde det! önskar hon och hennes snygga skor en hemsk mardröm inatt!

Så nu har jag surat av mig lite, idag har vi haft heldag i skolan, mys i valhall hela dagen. :) på lunchen bestämde vi vilka tvprogram vi ska söka till! tjingtjing jag fick bonde söker fru eller big brother, hm vill jag vara låtsas kär och gråta i tv och bråka med andra brudar om en karl? eller vill jag bli filmad dygnet runt med samma människor instängd i ett hus i hundra dagar? Svårt val!

Nu har vi varit och tränat medelpuls på fjärran, ja det första som händer när vi kommer dit är att någon till och med vänder sig om för att spana in min röv, jag var så sur att jag inte ens kunde ta det som en komplimang!!
skönt att träna ur sig lite iaf, nu ska jag duscha av mig svettlukten och sedan ska jag skriva en funktionalistisk förklaring på mitt dilemma i vetenskapsteori..
Ni ska få se:

Någots funktion kan definieras så här:

”X:s funktion” =df ”positiv, oavsiktlig och okänd faktisk verkan av X”

X förklaras av sin funktion Y:

i)                    Y är en faktisk verkan av X.

ii)                   Y är positivt för dem som är/gör/har X.

iii)                  Y är en oavsiktlig effekt för dem som är/gör/har X.

iv)                  Y eller orsaksförhållandet mellan X och Y är okänt för dem som är/gör/har X.

___________________________________________________________

v)                   Y bevarar X genom en kausal feedback som går via dem som är/gör/har X.

så nu vet ni vad jag ska roa mig med resten av kvällen emellan skrattaattackerna när Anna dansar magdans här hemma! Nice brud det där! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0