Gryvelån halva tiden avklarad

det går bättre än förväntat, och om jag måste erkänna så är det faktiskt lite kul:D
jobbigt är det att jobba bara men det går väl!

måndagen: började bra, skolan träffa alla, och gud va trevligt det var:)
sen efter lunch bar det av upp till gryvelån, vi ¨åkte med Jonas ( lärare) jag och halva min klass och Matthew.
regn!
vi fick bo i en stuga iaf!
jag och ida gick till våran arbetsstation tjärdalen, men vi tog en mellanmålspaus.
tillbaka till arbete, ja va fick vi göra? INGENTING!! eller slava för guiderna..
vi hjälpte till att sätta upp en presänningn som tak, och flytta ett hus.
till slut hamnade vi runt en eld med bara guider och deras konstiga guide humor.
vi fick nog efter ett tag och gick till vårat place med lite coolare folk, SP! och någon guide.
vi grillade massmallows (hur tusan stavas det?) vi dampade och lärde känna lite guider.
till slut var det lägg dags, det var trångt men jäkligt varmt och skönt;)
och just ja vi hade ett stort, och när jag säger stort så menar jag stort, getingbo i våran stuga, men Jonas tog bort det framemot läggdagstid och då sökte vi skydd hos de nya skog ettorna som alla har vääärldens dialekter
btw så är det inget fel med att ha rosa foppa tofflor i skogen!
Tisdag;
Vaknade upp, äta frukost,
det gnälldes lite, men men.
dags att börja jobba, jag och ida fick köra skottkärra och ta upp allt som de andra krattat, jippie, slavarbete!
Sp3orna kom upp, äntligen lite mer vettigt folk;)
Ida for hem, hon hade blitt sjuk min lilla skogsmulle.
jag umgicks med sp3 resten av den arbetsdagen, till 3 alltså. vi diskuterade allt mellan himmel och jord. och då menar jag verkligen ALLT.
på eftermiddagen testade jag för första gången att hugga ved, och jäklar va kul det var:)
och jag fick publik i massor, fast dom stod och satt på avstånd.
jag är envis, och det är bra!
jag och helena var övertrötta och skrattade åt allt.
vi hade dom mest livade diskusionerna i våran lilla stuga.
vi ska till Hungern i 3an;)
vissa ville röka på, andra ville festa
vissa ville hem, andra ville sova
vissa var övertrötta och skrattade åt allt;)
vissa pussades i mörkret;) andra blev livrädda
tillslut somnade vi faktiskt.
vaknade en gång av att en viss person låg och sov med min mage som kudde och lyssnade på den.
Barbiekudden var väldigt eftertraktad.
och en annan gång av att Helena och pontus låg och snarkade i varsitt öra på mig, Niiiiice;)

Onsdag:
jobbade med fia i kolmilan, jag vill inte va ensam slav, dessutom kan jag inte hugga ved
men det är kul och jag överlever jag har fått minst 12 myggbett och dom är stoooora.


dags att sova för i mrgn ska jag upp å slava igen!
Go natt

Slänger upp 2 fina bild på Linnea i action.
       
PS. man blir galen av skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0