Malung var galet

Här kommer en uppdatering om vår galna vecka i Malung som innehöll både de ena och det andra;)

 

 

Måndag: Packade lite försiktigt på dagen tog det allmänt lugnt och efter många om och men for jag och ida till malung med Marie, och en kompis till marie som kom från mora och som babblade på så jag trodde jag skulle dö av öronvärk.

Väl framme tog vi oss en sightseeing in the big town Malung, hittade Risberg och gänget i en jäkligt grisig lägenhet, Killar kan inte bo själva! En gurka simmade runt i kylskåpet, det vidrigaste jag sett verkligen, och personalen på klubben klagar på oss i klubbis, dom skulle sett den här lägenheten. Men aja vi förfestade lite ute på ”gården” för att senare bege oss upp till Orrskogen, vi dansade och roade oss där, senare drog vi ner på själva ”city” och där hittade vi 2 välkända ansikten på La Scala en pizzeria där Billy Opel spelade, Oskar och Jesper som vi inte sett sen studenten, fy tusan va jag saknat dom! Träffade även ”Ola Svensson”  Tias, fast han ser ju inte ut som Ola längre, de måste varit mörkt när han såg ut som Ola, eller så såg jag helt tokigt, fast vissa drag i ansiktet är ju likt Ola.

Stannade kvar och rockade till Billy ett tag där, och Risberg tror att han är kungen bara för att han slet tag i mikrofonen och bad om en sista låt.

Åkte hem och jag sussade hos Ida i den rosa drömmen:)

 

Tisdag: Packade om 3 ggr på dagen, men det enda onödiga jag haft med mig var faktiskt solstolen. Tog mitt pick och pack, en stor resväska och en stor ryggsäck, handväskan och en solstol och for ner till milla, Fick några goda råd av mamma och några väl valda ord;)

Tog Millas Packning och gick bort till Busstationen, aldrig har den vägen varit så lång och jag var helt slut när vi kom fram, lastade in packningen i bussen och där satt vi spända av förväntan över hur veckan skulle bli på bussen till mora, i Mora lastade vi ur grejerna och satte oss och inväntade Pernilla och den andra bussen, mötte Pernilla som hade en väska med sig som nästan var större än henne själv, väntade på bussen och såg Martin, Batten och Ulla åka förbi i Ullas bil, det var väl ingen skönhet precis den bilen men jag menar den gick ju framåt;) In med packningen i bussen, sätta oss och prata lite skvaller spända av förväntan, fy tusan va roligt vi skulle ha, väl i malung tog vi vår packning och började vandra mot campingen, träffade en norsk som visade oss vägen, norsken som hette Geir som för övrigt var hur rolig som helst, vi hittade världens bästa tältplats med utsikt mot vattnet och 15m till stranden, gjorde oss i ordning och träffade Geir och hans kompis Maari, bytte om lite och skulle sen gå upp mot Orrskogen, men vi tog en taxi med Geir, Maari och Två Nyköpingsbrudar Carro och Maria som var helt sjukt bra:) På kvällen kom även Martin, Ulla, Bälter, Sussi och Carlsson på besök men dom hade oturen att komma den kvällen det var minst drag på, Jag och Milla drog ner på Malung träffade massa folk från skolan, gick hem tidigt. Senare kom eftersläntarn Pernilla som varit ute med Östersundspojkar halva natten;)

 

Onsdag: vaknade vi 11 solen lyste allt var toppen, gjorde oss i ordning för dagen, åt lite frukost, Geir och Risberg och gänget kom till oss och hälsade på, hamnade på förfest med Uppsalapojkarna Kalle och gänget, riktiga snyggingar;) Geir och Maari blandade sina Norska groggar sen hamnade vi i dimman, Jesper och Olof kom och hälsade på och lämnade en liten flaska, vi gjorde oss i ordning och groggen tog sig, jag gick för att möta eve vid järnvägsstationen, och nog var väl linnea nykter alltid, gick där med mitt fina grogglas med en häst på och mitt ank-sugrör, alla människor var himlans trevliga, jag lovade ut danser för kvällen till höger och vänster, hittade eve, men vi hittade ida också, så vi åkte bil till campingen, installerade eve och ida i tältet:) gjorde oss i ordning och hälften av gänget åkte iväg i raggarbilen, jag eve ida och risberg stod kvar och väntade, vi träffade världens gulligaste tanter och farbröder som lovade mig plats i deras husvagn och frukost dagen därpå:) åkte raggarbil ner på ”city” träffade två av trillingarna Jakobsson, alla försvann Linnea blev ensam och drog till Öltältet, där jag först blev stoppad men sen fick gå in. Träffade Olof, Jesper, Oskar och resten av Äppelbo bypöjksgäng, drog vidare upp mot parken där jag mötte upp resten av gänget, Lasse stod på scenen bland annat, och titanix:)

Dansade hela kvällen tills fötterna gjorde ont, Ölstuganvakten och jag blev polare, han tyckte att jag skulle ha en trevlig kväll och frågade inte om nått leg. Gick hem med Maria och Carro på natten, Eve och Milla åkte Taxi med Geir blev inlåsta i ett tält och blev erbjudna sovplats med norsken, tillslut hamnade vi iaf i tältet alla 5 kallt som attan, vi somnade en efter en, men vid kl 4 så hade våra tyska grannar snott våran radio och spelade folköl och dunka dunka på högsta volym, och någon klippte gräset eller?! Ida arg som ett bi öppnade tältet och fick se en vit volvo flyta omkring på vattnet på en liten flotte och två personer hängde ut ur bakluckan, Hållkäften skriker ida och faktiskt tillslut så blev dom tysta.

 

Torsdag fredag och lördag kommer snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0