Malung var galet forts

Torsdag: Vaknade rätt tidigt och tyskarna hade snott vårat bord, så vi gick och köpte bröd och hade picknick utanför receptionen istället vi var bara lite slitna och gick runt i sovkläderna, och alla skrattade åt min mössa, vi gjorde oss i ordning, packade ihop grejerna lite och gick ut på malungs city, åt pizza, bland de första vi åt den veckan, men tusan va mätt man blev, gick tillbaka till campingen, packade ihop checkade ut, det började hagla och sen tog vi en taxi in till järnvägstationen. Satt där och väntade på bussen ett tag, köpte godis och juice på ica, sen kom bussen, vi satt och prata med busschaffören hela vägen och han var lite rolig han, han tycker att jag borde göra lumpen för att visa alla, framme i äppelbo möttes vi av Jeppe, hemma hos jeppe satt olof vid datorn och nörda, dom spelade lite Guitar Hero, efter ett tag for Olof och Oskar ut och fiskade, jag och ida gjorde oss ordning för kvällen, fick skjuts till busshållplatsen, tog bussen in till Malung träffade några trevliga typer på bussen, gick upp till Parken dansade fötterna av oss, Ida fick en brat efter sig, vi dansade ifrån honom, jag och maria rockade på till Barbados och jisses va kul det var:D
Någon träffade en Göteborgare och dansade med honom resten av kvällen och någon fick göteborgaren i halsen och dreggel i ansiktet och någon blev aldrig av med göteborgaren,
- Jag måste gå till min kompis bussen kommer typ nu hej då!
- ja men jag följer dig
- nej tack!
SMACK, där fick någon en göteborgare i facet igen.

Jesper kom och hämtade oss, vi blev jagade av polisen, eller så var det bara en vanlig bil.

 

 

Fredag: Vaknade med Ida i famnen det var mys;) slö dag, jeppe lagade mat, jag och ida slöade heeela dagen, Började göra oss i ordning, Jeppe for till Tias på förfest, vi gjorde oss klara, Igor och Jeppe kom och hämtade oss och vi hamnade hos Tias på förfest, jag pratade med Johanna som kommit hem från Turkiet äntligen<3 tog bussen in till Malung, jag och ida gick på upptäcksfärd för att hitta den försvunna spritflaskan. Mitt i middagen kom vi, ursäkta jag skulle hämta en spritflaska min kompis glömt;) gick upp till orrskogen där vi mötte två små pinglor vid namn Ida och Sofie, dansade tills fötterna gjorde ont, träffade en Göteborgare som inte var galen som hette David som gått på skolan i 3år i lilla Dalen. Hittade Jeppe och en inte alls full Johannes, som inte var för full för att komma in på ölstugan, som inte pekade finger åt någon och absolut inte försökte strypa någon, en Johannes som var lite pilsk på jeppe, Jag blev bättre polare med vakten, och Johannes kom faktiskt in på ölstugan tillslut, Ida och Jeppe smet och själv blev jag med Johannes, allas vårat lilla barn för kvällen som skulle gå dit, nej dit, men inte dit, dit, men hit ska vi, nej vi ska dit, men vi ringer den, eller den, men då går vi hit nej förresten vi går dit, tillslut hittade vi Oskar och jag såg min chans at ge över ansvaret till någon annan, sprang iväg letade rätt på jossan för vi skulle ju dansa hade jag lovat, Jossan stoppade ner telefonen i Bh:n och vi skulle ut ur Ölstugan när en vaktbrud kom fram – du ska du ha med dig den där ut?
- vad min telefon? Ja den ska jag ha med ut?
- nej men ölen lämnar vi här inne

-Öl?

Jag och jossan tittade på varandra som två frågetecken

- ja ölen du stoppade ner

- nej men det var ju min telefon
Jossan plockade ur allt ur BH:n.
- så nu har jag inget mer här du får känna om du vill

- oj ursäkta då såg jag nog fel

Linnea och Jossan dansade och dansade, men se blev jossan lite yr och vi gick ut.

Lånade bil nyckeln och sprang till bilen en snabbis

Kom tillbaka sprang in. Min vaktpolare hade stoppat massa folk vid ölstugan men Linnea hon springer dit säger snälla jag måste få gå in och lämna nyckeln. Visst fick hon det.

- ÄR det skillnad på henne och mig eller? Hör jag någon skrika efter mig.

Tog bussen hem till äppelbo, och Tias ville ha våran musiklärares nr eller var det någon annan ewa;)

I äppelbo var vi nära att dö ett tag men det är hemligstämplat!

 


Lördag: ringde mamma hon skulle komma och hämta oss.

Slöade hela dagen, jeppe lagade mat. Martina John och Timmy kom,

Mamma kom äntligen och vi åkte äntligen hem till kära älvdalen<3

Älvdalen är nog de bästa stället i Sverige ändå, jag trivs som fisken.

Men inte var min malungskarriär slut än inte, nej bara hem byta om och sminka på sen drog jag emma eve och pernilla ner igen. Rockade på som galningar i forden:) Drog på Parken och Ölstugan var min plats för kvällen igen,

- Dig känner jag igen från igår kom in ha en trevlig kväll, nämen är du här nu igen.

Träffade många nya bekanta igen. Försökte undvika galna Göteborgaren så gott jag kunde, men blev illslut upptäckt och jagad runt hela jäkla stället. Sprang som en galning och försökte hitta närmaste person jag kände men alla var borta, sprang runt hela orrskogen med galningen efter, in på ölstugan och gömma sig, hittade äntligen någon jag kände. Gömde mig resten av kvällen med mina vänner, drog hemåt släppte av pernillan<3 körde driven på donken och som vanligt så är donken maten det äckligaste som finns, de enda goda är glassen, skjutsade hem några moringar som retade oss skapligt för våran älvdalsdialekt, som jag inte ens visste att vi hade. Hem fort som attan, och att sova i sin egen säng var tusan Underbart<3

 

Söndag: var en slödag inte gjorde jag många saker den dagen inte. Fyllde i min ansökan till pliktverket.

 

Måndagen : lika så en slödag, packade upp, funderade ut vad jag vill med mitt liv. Och ajg övningskörde för första gången så jävla kul alltså, ville aldrig sluta. Körde överallt, så jävla kul, mamma var inte så rädd, bara lite när syrenhäcken kom närmare och närmare och den där hallonbusken har ju ändå alltid varit ivägen bara.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0