Borta bra men hemma bäst

ja nu är vi hemma iaf ;)
måndag morgon är det nu igen de innebär skola, sitter här nu har nyss berättat för Tomas om vår sthlms resa:)

tänkte ta en snabb-berättelse om resten av sthlm för er nu då:)

Fredags kvällen slutade med att Jag och Ida somnade i pappas säng, mysigt.
tydligen hade jag legat å kramat ida också;) (A) men de man inte minns har inte hänt!

Vaknade av mig själv lördag morgon klarvaken vid 8, och hade ont i axlarna. har legat och tryckt ihop dem under natten.
låg kvar och drog mig ett bra tag, vid kvart i 9 gick ida upp å duscha, sen blev de frukost och påklädning sminkning och ladda upp för dagens shopping.

drog ut till skärholmen, till nån galleria där.
blev en del shopping där, men inget riktigt shoppingsug än, hittade en resväska som blir min i slutet av november, den är ORANGE :) ska köpa blommor i klistermärken att klistra på!

det var några sånna där 3-gubbar där som ville få oss att byta till 3, det blev den ena utskällningen efter den andra;)
- Hej du när köpte du en ny telefon senast?
- ehm ehm IGÅR!
- ehm jaha, då är du välkommen tillbaka en annan gång.
- Nej tack!

- Vad har du för abonnemang?
- Halebop för de funkar iaf, 3 funkar inte där jag bor så.
- vart bor du då?
- Dalarna
-...

- Hej vad har du för telefon?
- Det behöver väl inte du veta.

drog iaf vidare in till stan,
stannade vid Södershöjder och gick in till stan därifrån genom Gamla stan med en snabb visit vid slottet:)
- Vart har du gjort lumpen?
- Livgardet!
- ok;)

Hittade den PERFEKTA julklappen till Julia, från henns favoritaffär. ;)

sen blev de iaf shopping på Drottninggatan, fötterna värkte mer och mer.
blev några inköp iaf, när vi klarat av Drottninggatan blev de mat på kungshallen.
utanför där var det en mörkhyad man med SVERIGEmössa som stod och dansade och sjöng.
efter det tog vi oss igenom gallerian där blev de ett skoköp, sen efter gallerian tog vi oss igenom NK, där blev de toalettbesök och ett å annat inköp.
efter Nk blev det Åhlens city, nu värkte fötterna ännu mer.

När vi väl var klara tog vi tunnelbanan hem, när vi gått av tunnelbanan och kommit upp på gatan hör jag bakom  mig:
- nämen det var ju en älvdaling, det var ju älvdalingar
vänder mig om och där står: Lina (min gamla svenk-engelska lärare) Misa (gammal barnvakt) och några till de skulle På Larz Kristerz och ville ha med oss men nä fötterna värkte för mkt.
handlade på Hemköp lite tzatsiki och bröd, MUMS.
gick genom medborgarplatsen hem och förbi alla Hamarbykroger, Djurgårdare som jag är kände jag mig lite bortkommen och snabbade på stegen hem.

när vi kommit innanför dörren föll alla ihop och satte sig ner och bara satt och tittade.
efter att jag läst alla min 60mejl och kollat alla 87bilddagböcker, åt vi tzatsiki och bröd, sen blev de Dansbandskampen, Lazze K visade än en gång att de var bäst av alla, och gick såklart vidare.

blev en tidig kväll även ikväll, och jag och ida somnade i pappas säng tror ida försökte ge igen lite inatt genom att med ett X antal försök att putta mig ur sängen.

Vaknade av klockan 8 på söndagen HEMFÄRD stod på schemat
gjorde oss i ordning och drog till station, fikade och sen gick vi på tåget 1:a Klass såklart, ensamma i vår lilla kupe.
med en jädra massa överskottsenergi blev de dans och sång.
de var ett knarkargäng med på tåget också som gick på toa typ hela tiden, rökte väl på eller drog upp i näsan antar jag.
på varje station gick de ut och rökte BLÄ.
sen köpte de öl hela tiden också och glodde supermkt på oss:S
de hade nå gorillor med sig (inte djuret gorilla utan två st en tjej och en kille som såg bokstavligt talat ut som gorillor, med värsta bävertänderna) som absolut aldrig kan ha sett människor förut alltså, vände sig till och med om för att titta på mig, UACK! tillslut blev jag så trött på de så varje gång de kollade gjorde vi fula miner, gorilla miner eller bara vrålglodde tillbaka. de slutade iaf med att de slutade glo.

Tågbyte i borlänge.
Tåg i bergslagen<3

i mora tog vi bussen hem, en jädra massa folk på den, satt vid Ebba, Linn, Linnea och Helena berättade om helgen och alltihopa:)
hoppade av vid ida, hemma vid halv 3.
sen kom mamma och hämta mig, hem äta och duscha kolla på reprisen av dansbandskampen:)
hittade Stefans version av Du är min man också, den är UNDEBAR<3

sen stod buggkurs på schemat, skönt att komma igång igen:D
åh ELVIS<3

tidig kväll och sen morgon.

nu skola, ska ha religion nu.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0