jag utsätts för livsfara varje dag

först måste jag nog be om ursäkt för mitt förra inlägg om idealkraven, folk får se ut hur de vill och de där är de krav jag fått intryck av att det är dagens idealkrav.
och till er som kanske har nått av de jag skrev att jag skulle skaffa eller göra, det klär säkert er och er personlighet men inte min. bara brillsen kanske men de är nog inte neonfärgade stora runda;)

skolan har gått bra idag faktiskt, men jag var supertrött i morse, trodde aldrig jag skulle komma upp.
URSÄKTA mina fördommar




den 18september kommer det Ungrare till oss, SP ska ta hand om 20st, 7st ska typ förra sp3 ha och sen ska sp06 och 07 ta hand om resten 13st. 11 tjejer och 2 killar.
jag ska ha en ungrare tror jag, måste prata med mamma först och fixa lite.
sen i vår åker vi ner till Budapest.

det slog mig häromdagen att jag utsätts för livsfara varje dag, jag och ett X antal personer till, på Bussen.
för det första så är dom inte ett dugg säkra och sätena och själva bussarna är väl kanske inte i bästa skick men de duger. för det andra är bältena livsfarliga så ingen använder dem.
för det tredje vet man aldrig vad det är för folk på bussen, man känner inte igen deras historia eller vad de är kapabla till.
för det fjärde kör inte en av busschaufförerna lagligt, alla kör för fort. de kör ren ut sagt som om de stulit bussarna. är de så tidspressat, så man inte kan följa hastghetsgränserna så får de ändra tidtabellen.
droppen och tanken slog mig häromdagen när jag var ute och övningskörde med mamma, jag kom där på loka rakan, det är 90km/h där och jag åkte ungefär 95 kanske kollade på mätarn de va nå sånt så kollar jag i bakspegeln ser en typ skenande buss komma närmare och närmare, jag sänker farten till 90km/h och kör vidare kollar upp i bakspegeln igen och vart är bussen om inte precis i rumpan på mig, max 7m bakom mig, jag blir lite stressad av situationen kör vidare och är plötsligt uppe i 95km/h igen och vad gör bussen? jo den jäveln kör om mig! jag kör för fort och bussen kör om mig. det här är sjukt! om någon ska hålla hastigheten så är de väl ändå bussar jag menar de är ju inte bara deras liv de sätter på spel det är massor på bussen och medtrafikanter och en massa andra. usch skämms på er Busschaufförer!!

jag hatar att åka buss, men jag måste. visst kan de vara skönt ibland men det är trångt jobbigt varmt och stenhårda säten för det mesta. nej fy..

varför blir killar så annorlunda när det är flera andra killar i närheten? skäms de över sig själva och måste de alltid spela coola?!

dags att dra sig till stallet snart, härligt.
hoppas inte jag möter en buss.

tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0