Betongghetto del 2

dag 2 i ungern!

gick upp vid 8 tog en dusch i klorvattnet, de har klor i allt vatten har de kanns lite ackligt faktiskt..
sen blev det frukost idag blev det vanligt vitt brod med nutella pa :) och saklart ett glas apelsinjuice.
sen gick vi till Tagstationen.
dar stod nagra av de andra, de lyssnade pa Basshunter,SVENSKT. till och med en lat pa svenska, nagra av dem stod och sjong till laten, de hade ingen aning om att de var svenskt. haha

sen tog vi taget till nan station dar vi kopte busskort sen tog vi pendeltag sen tunnelbana sen buss. nar vi klev av bussen var vi framme vid en stor kyrka dar tog vi massa bilder fick en guidad tur och lite sant. dar fanns utsikt over hela Pest sidan. vi var pa Buda sidan idag.
sen efter det at vi var lunch bestaende av tva frallor med vitlokssalami och ost, en vattenflaska en banan och en kexchoklad.
sen begav vi oss mot slottet, dar tittade vi annu mer pa  utsikten sen pa slottet, dar hade de en fotoskola och holl pa att fota ett brudpar skitsnygg klanning.
efter det  kollade vi in en sovenir marknad men de var inget for mig, sa jag och camilla tog oss en egen liten utflykt hittade lite statyer som vi knappte kort med och sa.

sen gick vi vidare ner och sag gellert hill, den "kullen" mera ett berg. hade fatt namnet efter nagon som de stoppat i en tunna och rullat ner for kullen sa han dog.
sen gick vi pa medicinmuseeum, ganska trakigt. men coolt med dom missbildade fostren. Freaks.
efter det tog vi den langa proceduren med buss pendeltag och tag hem :)
hemma at vi middag idag bestaende av Gulaschsoppa och sen spagetti bacon ost och creme freich. aven ett glas apelsin juice.
nu ska vi ivag till Laci pa fest. haha
forresten sa gar det att kopa alkohol i mataffaren har:P
men Linnea blir nykter.

i mrgn ar de familjedag a da ska jag, nóra, linnéa, sofi, virag och frida till nan nationalpark, ska troligtvis ata langos ocksa, jag langtar!

mkt ficktjuvar ar det har har vi blivit varnade for.

hoppas allt ar bra hemma i sverige.
jag langtar hem lite grann.

puss
forresten ska jag nog hit och kopa bil sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0