Betongghetto del 4

tjenare tjenare :)

idag har jag haft hemlangtan, har gratit en skvatt till och med.. men nar jag traffat de andra kandes de mkt battre:)

i morse gick vi upp vid 7, at frukost Choklad bulle, haha borjar gilla de till frukost jag som inte ater frukost annars:P
sen gick vi till taget traffade de andra ah gud va bra de kandes :) de ar inte sa att jag inte gillar familjen, de ar bara de att jag saknar Sverige, mamma och alla dar hemma.

sen tog vi taget och sen bytte vi massor efter typ 2 timmar var vi framme vid ett stalle pa andra sidan Budapest, Szentendre. uttalas Santandre.
gick pa ett marsipan museum,  verkligen coolt. sag inte alls ut som marsipan.
sen efter det utforskade vi den on, jag och eve hittade en kyrka dar massa barn lekte, de lekte i kyrkogarden.. konstiga ungar..
sen tog vi iaf taget in till Budapest till ett shopping center. West end Centre.
de fanns ratt mkt dar, var inte sa billigt. men bra,
kopte en adidas troja :)
sen at vi pa Mc donalds, dar man far betala extra for att fa krydda och vatten till maten och man far kopa ketchup om man ska ha det,,
Frida: Where can you get ketchup?
Unger: You have to buy it.
Frida: Ah you're really after.
vilsen unger gick darifran ovetande om vad hon just fatt hora, de fattar inte engelska.,
sen gick vi pa en mataffar jag frida Linnéa och Ida H, vi kopte choklad, presenter hem och saklart alkohol. haha
kanslan att kopa egen alkohol pa en mataffar var skrattretande kul
sen tog jag linnéa sofi och nóra och akte hem,
stannade pa en till affar och kopte lite mer alkohol och presenter.

nu har vi atit fruktsallad och jag har duschat. snart ska jag sova.

Skicka manga Sms, och mejl.

i mrgn ska vi bada och se Pest sidan av staden .

forresten blev vi jagade av gipsys idag, sigenare ser ut som turkar.
de stod pa varsin sida nar vi gick forbi sen gick de efter oss en bra bit precis bakom och tankte rana oss, vi sprang darifran. efter det gick jag med harsprayen i beredskap att tortera nagons ogon med:P

Puss

slomde forresten att beratta att igar pa nationalparken lanade vi en liten golfbil coh akte runt med, jag och linnea kor som kungar jamfort med vara ungrare. sag STORA kossor ocksa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0