Betongghetto del 5

gissa vad jag fick till frukost i morse?!
Jo Langos, nóras pappa hade varit och kopt det at oss, for att jag ville ata det nagon dag har nere :)
hur snallt ar inte det ?! De var riktigt gott faktiskt.

9 traffade vi de andra pa stationen. vet ni, jag hittar till stationen sjalv nu. haha Lokalsinne till max.

tog taget in till budapest sen gick vi till nan kyrka och sag en gammal hand. sag mera ut som en lerklump. men de var tydligen nan viktig person i ungerns historia som mumifierats.

efter det gick vi pa ett fik eftersom de ungerska lararna gett tillatelse, nar vi val fatt var varma choklad och muffins jo da kommer de in  och sager att vi ska ga. snacka om att vi blev irriterade.
ja dar var den fikan och lugna stunden forstord.
sen gick vi vidare och tag saklart massa tag ojch tunnelbana och skit. sen gick vi sen var vi pa Hjaltarnas torg, massa ungerska hjaltar pa statyer, super intressant eftersom man vet precis vilka de ar. ..
aja statyerna var fina iaf :P
sag en kandis ocksa, en gipsy som hade sin egen realityshow som var dar i sin vita limosin.
ungrarna tyckte hans show var lojlig och att han var dalig.
men vi tankte ga och knappa kort med honom i inspelningen men vagade inte :P

sen gick vi iaf till Badet, och efter manga om och men sa fick vi ga in och byta om och sen blev de bad i 3timmar.
fanns hur manga bassanger som helst och jag och frida utforskade hela stallet.
de var olika temperaturer i alla bassanger:)
gront vatten i nagra och de fanns manga bastus med olika grader.
en bastu med olika farger pa ljuset, rod gron, gul bla.
en bastu med aroma. de luktade mint
en angbastu. som jag och frida provade man sag typ ingenting dar inne sa en gubbe satte sig pa en tjej dar inne, haha
en med 80-100 grader-
varmaste bassangen var gron och hade 40grader, kallaste hade 16.
badet var grymt kul
sen efter det tog vi taget och allt vad de ar hem.
blev klamd mellan dorrarna i tunnelbanan ocksa men de var ju bar annars hade inte min och linnéas ungrare kommit pa taget fast de gor lite ont nu. ar den skadad vantar jag med att kolla tills jag ar hemma.

vi gick med Anna Adam Milla och Fille hem jag och nóra:)
skulle kolla pa parfym men de var stangt

nu har vi atit, friterad kyckling med friterad potatis och majonas till. kanns inte som de nyttigaste man kan ata.
de har ju vita dukar pa borden har, och tror ni inte jag ahr spillt nanting pa den varje dag. pinsamt
forsta dagen blev de en stor fettflack efter att jag spillt ut lite spagetti pa den.
idag blev de en gul flack nar jag rakat spilla ut juicen pa duken
nar vi kom hem idag ahde hennes mamma bytt duk och saklart rakade jag spilla maten pa duken.
dom maste tro ajg gillar att forstora dukar.,

nu ar hon pa dantraning jag orkade inte folja. ska packa lite och sova tidigt.
i mrgn ska jag upp 6.
i mrgn kvall ska vi ha fest.

Jag vill hem, fast anda inte. kommer sakna dom grymt mkt for dom ar riktigt harliga personer allihopa och jag kommer sakna gemenskapen mellan oss andra,

puss
forresten har nog mina vanner skamts over mig idag ;) hehe.
rakade visst ta de trasiga leggingsen med mig, hade lite hal har och dar:P hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0