Betongghetto del 6

Tjena Mors. (de fick mig att tanka pa Johannes, har for mig han brukar saga de nar vi ses)
har fatt en vaderraport fran Olof om att de ar sol och superfint hemma, jag langtar hem!
blir troligtvis bara hemma en vecka sen drar jag till Irland i 2veckor:) haha

aja dagen borjade TIDIGT idag med frukost klockan kvart over 6.
frukost idag bestod av rostat brod med margarin.
sen gick vi till taget-
tog taget pendeltag buss och allt skit.
sen var vi framme vid parlamentet dar utanfor fick vi sta och vanta i en kvart i sibirisk kall vind.
sa vi svenskar kramade ihop oss till en stor boll runt charlie och adam :)
Charlie och Adam ar for ovrigt mina kuddar/bodyguards. :)
efter ett tag fick vi iaf ga in, de var sakerhetskontroll dar inne och de sag ut som ryssar som kollade oss, tur att jag inte pep.

parlamentet var bara gjort av Ungerskt material forutom typ 12st pelare i porfyr som saklart var fran Sverige.
dom alskar sverige har:
- Basshunter pa radion med Boten anna.
- svenska marken overallt
- svenska affarer
- IKEA
- svenska flaggan pa skolan
bland annat liksom.

aja tillbaka till parlamentet sa hade vi iaf tva sakerhetsvakter efter oss hela tiden sag ungerns kronjuveler. och lite sant dar.

sen gick vi till ett kopcenter som hette Mammut. de hade vagabond dar men jag hitta inga favoriter dar forutom dom jag redan har:)
kopte ett par gladiatorskor ocksa. morkbruna och grymt skona.
sen kopte jag och linnéa lunch pa natt stalle tog en grekisk wrap smaskens. sen kopte vi en smoothi.

efter det vid kvart over ett skulle vi samlas, de gjorde vi elever men lararna kom vid halv 2.
sen akte vi till House of terror. riktigt LASKIGT stalle so handlade om varldskrigen och revolutionerna, sag hemliga polisens hus. och allt sant dar de var faktiskt valdigt otrevligt och hemskt.
nara att grata ett X antal ganger, atmosfaren dar inne var grymt bra., fangelsehalorna var de varsta jag vart med om. hade jag blivit tagen och ford dit hade jag hellre dott.
man var inte samma person efter att ha gott ut darifran och fatt lite mer kunskap om hur grymma manniskor kan vara.
de var verkligen vart att ga pa men de var hemskt.

efter det akte vi till skolan dar vi hade hejda fest.
fick prova pa ungersk folkdans, och sen at vi natt smorgasbord. och massa kakor saklart.
sen fick de en Larz Kristerz skiva, sa vi visade hur man dansar bugg ocksa, de provade och arligt talat tror jag de uppskattade musiken och dansen och tyckte de var kul:D

nu ar vi hemma jag ska packa mina vaskor och sant, for i mrgn ska vi gora manikyr och den vill jag nog inte forstora direkt. hur tusan ska jag fa med mig allt?!

aja puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0