flygtur

hejsan
idag är det tisdag andra dagen på mitt höstlov, jag har inte riktigt haft tid att uppdatera här på ett tag nu men nu ska ni få höra :)
i fredags kom martin och jeppe hit och de blev fest johanna och sarah kom senare :)
vi förfestade hos mig sen kom olof johannes simon och henrik också.
Jeppe och martin spillde mer på golvet än drack upp.
efter ett tag så drog vi oss bort till bystugan dansade, skrattade, pratade, kramades och hade kul :)
någon blev lite överförfriskad, vi gick hem och hade dans i köket eftersom martin inte dansat med mammi i bylan fick hon sin dans då :)
JAg och johanna la oss.

vaknade av jeppes snarkningar klockan 6 på morgonen efter ett X antal försök att få människan att sluta med hjälp av slag sparkar och kvävningsförsök med kudden slutade han.
vid 7 började han igen! samma sak igen. då fick jag nog! tillslut vaknade han och flyttade. förstår inte hur en människa kan snarka så förbannat högt!
upp och iväg till Wäsa på 5kamp, magen mådde inte bra!
mitt lag kom 2:a även fast vi fullkomligt utklassade de andra lagen i de 2 sista grenarna.
drog till stallet och red Wilma, martin och jeppe visade sina kunskaper också.
sen hem fixa ordning för ännu en partykväll utan dess like.
kvällen började hos amanda och slutade på Café.
måste bara säga att Ellinor Nilssons gråt inga tårar var de bästa!
fick med mig 3 pojkar hem den kvällen..

söndag morgon upp och iväg till malung på tävling, fick rida en häst som hette Bonita. super mysigt litet sto lite tittig men de gick finfint! :)
Elsa gick vidare till SM för Ponny! :)
en bra dag med Älvdalens ridklubb!

Igår var det ridlektion, vi hoppade jag hade my som var toppen!
hoppade bana på 80, de gick skitbra till sista linjen. då vi kom lite fel på första hindret och då blev avståndet lite fel till andra och jag slutade rida. trodde hon skulle hoppa ändå vilket hon tänkte men hon trampade om och jag hoppade själv så hon slog på en tvärnit. jag flög som en vante över hindret. stod på huvudet och gjorde en kullerbytta... låg där en liten stund, huvudet snurrade.
hoppade upp och hoppade linjen igen vilket gick toppen :)
Jag är stolt över My och över mig själv!
knäckte troligtvis hjälmen också..

Idag mår inte nacken och huvudet sådär jättebra egentligen men men de funkar :)
ska äta lite nu och sen ska jag iväg och rida wilma. :)

katching

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0