knocks you down!

Just get back up when they knock you down!


Ulken 2 i helgen, de gick bra och alla är totalt galna! vi är 19 tjejer och 1 kille, det slutar oftast i katastrof! :)
på söndagen löshoppade jag Pappi, hon förstod inte så mycket i början men sen var hon riktigt duktig, lilla stjärnan!
vi hittar varandra bättre och bättre! :)

ikväll är det cirkel, skönt!

jag är faktiskt rätt less på skolan just den här veckan, det här arbetet vi håller på med just nu är så totalt urtråkigt, dåligt upplagt och bara sjukt krångligt.

vaknade pigg glad och full av energi men tänk att något så lite som ett ord, en skoluppgift eller nått annat kan gör att man tappar lusten och får en helt annan uppfattning av dagen och en ny inställning för något.
så idag är en sån där dag då allt känns meningslöst, tråkigt och bara allmänt fel! en sån dag när ingenting är på min sida, så idag fick pappi vila jag myste bara lite med Wilma hon kan allt det där med att muntra upp mig!
när hon naffsar mig i magen eller knockar mitt huvud så jag ser stjärnor i några sekunder,  när vi myser i stallgången och både hon och jag njuter av varandras närvaro och trivs i varandras sällskap, när jag ser lyckan i hennes ögon när hon inser att jag kommer med godis åt henne, när jag ser att hon egentligen även fast hon inte vill visa det tycker om mig och blir avundsjuk när jag är hos någon annan häst. Det är tametusan kärlek det, ren kärlek med både sorg och glädje! Med Wilma är jag lycklig och glad!
Tänk att det finns så mycket kärlek i en häst, jag kunde väl aldrig tro att en kärlek mellan häst och människa kunde vara så stark! <3 jag hoppas Pappi och jag hittar varandra bättre snart också, det är på god väg! :)

nu dags att dra på sig träningskläderna och ratta iväg till sporthallen :)

puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0