:)

klippte av 3cm av mitt hår igår, välbehövligt och skönt!
Mitt hår är lockigare än någonsin, friskare än någonsin och jag trivs!
slitna och kluvna toppar är ett minne blott i min kalufs till frisyr.
men det känns kort ;)
Att sitta hos frisören är skönt, det är skönt när någon masserar hårbotten, och fixar håret så man själv slipper stå å slita. att få håret tvättat kammat klippt och fönat på allra bästa sätt är lyx, vardgas lyx som alla borde unna sig minst 1 gång i månaden. men att sitta där och se sig själv i spegeln i minst 1 timme med hår slickat på huvudet är samtidigt förjävligt har sagt det förut och säger det igen, man är aldrig så ful som när man sitter hos frisören.

Att gå promenader är nog faktiskt bland de bästa jag vet på sommaren, att ha musik man gillar i öronen, känna hur kroppen tar i extra i uppförsbackarna, att bara rensa huvudet. de bästa av allt är att det ger resultat utan att man märker det så jättemkt, i januari var jag STOR, mina kläder var ganska trånga och jag bar ofta oversise för att inte visa min kropp, jag trivdes inte med min kropp då. Nu 7månader senare ett Xantal mils promenader senare är jag 10kg lättare, jag Älskar min kropp :) jag har inte nått mitt personliga mål än men är snart där! Förresten mina kläder är förstora så jag får ju användning av min symaskin ;)
Nu när jag jobbar kvällspass blir det ofta kvälls/natt promenader, men de är skönt, svalare i luften, inte lika mkt folk ute och jag kan slappna av mer.

Har varit ute på Piraten idag, att rida Piraten är kul och annorlunda. Att jämföra han och W är svårt men för att förenkla det lite så är W som en liten Ferrarri medan Piraten är som värsta amerikanska muskelbilen, man känner accelerationen under sig.

Wilma och Daniel har fått flytta till en ny hage nu i Evertsberg, vi byggde hage i SPÖREGN, gräs högre än oss själva, med trasslig tråd och krångliga knorrar ;) aldrig har mitt språkbruk varit så ovårdat i hästsammanhang men då var jag irriterad.. ;)


Med dig kan jag vara mig själv


RUJ och hans lillebror


Kärlek till er!


Lokatjärn


På en plats dit ingen hittar


Ärr i pannan är vår grej, fast W försökte inte cykla ;)


De finaste Berget i världen


På Piratens rygg :)


Kommentarer
Postat av: IDA

love u <3

2011-07-14 @ 20:14:53
URL: http://idqz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0