Semestertjej

Hej
till att börja med tänker jag inte be om ursäkt för den dåliga uppdateringen ;)
Jag har haft semester! hehe
Började i fredags när vi slutade, jag och Natalie åkte till köpis i valbo!
Hem och fixade mig lite, sen tog jag bussen till Anna.
gustav och Johan kom och vi förfestade lite smått, sen kom någon klasskompis till Gustav och skjutsade oss till Natalie och Nina :) trevligt trevligt
Vi tog sen en taxi till kåren, vi hade fått förvarningar om att det var burlesque tema, men att det var strippor där framkom inte i infon ;) haha helt okej kväll!
slutade med allsång på vägen hem och sen llite choklad, avslutade hos Natalie. sjukt skön säng hon har! :)

klockan ringde 8.15 och jag gick upp, gjorde en walk of shame in till stan och tog bussen hem. bytte om packade och drog iväg mot sigtuna.
Plockade upp Carro och Johanna, mina folkskygga vänner som skriker rakt ut i stadtrafik ;)
vi åkte vidare till huvudstaden, i Gröndal mötte vi upp pappa som gav oss nyckel och guidade oss vidare.
vi packade in oss i skogås, sen fixade vi oss och drog ut på stan.
Shopping stod på schema och tro det eller ej men jag kom bara hem med ett par byxor och shorts :) duktig tjej!
vi åt med Nettan och Pernilla och strosade runt i stan, kikade på NKs julskyltning osv.
vi åkte tillbaka till skogås och köpte godis, ja för vi har ju semester och då spelar det ingen roll om man ätit mc donalds och tacobar på dagen då får man svulla på kvällen ;) de där byxorna jag fick på mig i fredags som inte passat på två år vågar jag inte pröva längre ;) hehe
kl 8 ringde klockan igen dags att gå upp, 9.30 var vi på globen och ja vi kom inte därifrån förrän 23.00 typ..
började dagen med hoppning och svensk seger, sverige har den finaste nationalsången!
ponnyhoppning, sedan grand prix dressyr kür svensk seger igen genom Tinne :)
sedan var det uppvärmning för stjärnornas hoppning :) vi fick oss några härliga skratt
Showen startade 17.30 inledningsnumret var riktigt bra, sen var det hyllning av kungen av ridsport RolfGöran!
hoppning, ponnyhoppning, lorenzo och hans 12 hästar är grymt, fyrspannen globen kokar!
Stjärnornas hoppning, herre va roligt det är! synd att Ola rapace inte var med och red, men han var ju där iaf :)
Erik red fel väg men han var grym ändå. sara var ju bara för skön, jag skratta tills jag hade kramp! men sen kom han stjärnornas kung, MUSSE HASSELVALL. den kroppskontrollen och den viljan. Den vinnarskallen och den iskalla självsäkerheten! Vilken man! att han sedan gör en kanonrunda och sedan hoppar en metersbanan i omhoppningen barbacka, jag lyfter på hatten och ställer mig upp för dig! aldrig ahde globen kokat så mycket som när Musse red, man kunde seriöst ta på spänningen! :)
W har fått en julklapp nu, plus boots så hon inte ska trampa sig, ett bogskydd eftersom hon har en tendens att få skav av täckena.
efter tunnelbana och pendeltåg och lite packning var vi i bilen påväg hem cirkus 00..
hemma hos mig runt 2.15.. snö på E4 var inte var jag väntade mig...
Kul att gå upp 7 i morse? nej!
nu ska jga hänga min tvätt och duscha sen sova, har några timmar att ta igen. God natt :)



Stockholm i mitt hjärta, (kanske inte en löningshelg nej)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0