En gång Dalkulla, alltid Dalkulla!

Har varit hemma i helgen och jag har inte suttit vid datorn en enda minut, för jag har inte hunnit!
i onsdags åkte vi hem, jag anna johan och opeln :)
vi var framme i mora runt 6 och de släppte av mig vid TOKA, där camilla och johanna tränade. Moa och Maja var även med och de var minst sagt två förvånade men överlyckliga barn som mötte mig i dörren och släppte mig inte förrän vi var i dalen, Älskade ungar!
Väl hemma pussade jag min häst och åkte sedan hem till det finaste berget i världen!
På torsdagen började jag med att skjutsa mamma till jobbet klockan 6.30 sen sova en timme innan jag och Lotta red ut på Tango och W uppför skärklittsbackarna :) mysigt att sitta på hästryggen och bara filosofera i skogen i en timme, det kändes som en kvart! Jag saknar att inte kunna sitta i stallet varje dag, timmarna flyger iväg, håret är fett och hela jag stinker häst! Jag älskar det.
resten av torsdagen spenderade jag med älskade vänner!
Fredagen så gjorde jag stallet tidigt, sen åkte vi till mora jag amanda malin och johanna.
sen kom mamma och vi for på Bilkompaniet och kollade på bil, en fin ford mondeo som får flytta till Brunnsberg nästa vecka! :) det bästa av allt är att den orkar dra min häst ;) hehe

lördag tog jag ut hästarna och red tidigt på banvallen, W gillar inte att bli riden på bett och ensam så vi var väldigt osams ett tag och fruttade (surade) en bra stund båda två, sen fick hon rumpträning uppför berget i kort galopp för att hon verkligen skulle jobba med rumpan! :) efter det lossnade hon och vi kunde jobba bra på vallen en stund! :)
söndag tog jag också ut hästarna sen åkte jag med forden till mora och bilkompaniet för att hämta hem meganen så att mamma kan plocka ur den och de kan serva och fixa forden :) d hade 70årsjubileum där så de var massa grejer man kunde kika på och FIKA såklart! :) vi såg när de släppte en bil rätt ner i asfalten som visade hur dt var att krocka i 70km/h jag trodde det skulle spruta glas och bildelar och stod spänd som en fiolsträng och kollade med stora förväntningar, för stora tydligen.. de sprätte lite glas kanske max 2 m runt bilen...
besviken tjej tog polarna och meganen hem! för vi skulle hoppträna men vår hopptränare låg hemma bakis!
så jag och W red en mysig tur i skogen :) min älskade häst va skulle jag gjort utan henne?!
På kvällen åt vi tårta med Friskup övre, då Eddie fyllde 14år. SMASKENS!
sen packade jag väskan, det var tungt!
jag längtade tillbaka till gävle men ville inte åka från hemma, jag hade så himla mkt mer jag ville hinna göra ju!

i morse kvart över sju åkte vi mot Gävle, jag anna och opeln. Det var tungt, jag var svintrött!
idag har vi haft kursinfo, och intro. det kommer vara mycket ute nu och det gillar jag! idag gjorde vi lite lekar och fick lära oss lite nya perspektiv och synsätt, grymt intressant!
nu har jag handlat, lagat mat, packat upp, ätit, varit i valbo och bytt min väst och nu är jag dödstrött..
ska väl ta och se några avsnitt glee och sen sova! ledig till på torsdag nu, de behöver jag annars kommer min förkylning jag har i kroppen (som inte vill bryta ut) ta kol på mig!
Puss och hej!


Kommentarer
Postat av: IDA

Jobbade hela helgen och kom hem idag, men vi kan säkert fota lite nästa gång du kommer 'hem'? :D

2011-10-03 @ 20:43:00
URL: http://idrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0