derbyseger..

Djurgården har vunnit första derbysegern i Elitserien för säsongen mot AIK det firar jag med tända ljus, varm oboy och en tidig kväll :)
egentligen är jag inte jätteintresserad men Pappsen är ju djurgårdare in i själen så man är ju uppväxt med DIF så att fira vinster är ju en självklarhet! Det är kul att det går bra för dem, och det är kul att titta på hockey helt klart :)
Varför har jag annars slängt ut massa pengar på hockeybiljetter i leksand de senaste vintrarna?
det är en härlig känsla att sitta/stå i hallen/klacken och skrika man blir helt paralyserad av stämningen och spelet och inser vilken nörd man egentligen är, eller är man bara en tävlingsmänniska?!
men en såndär riktigt hockeyfantast som gråter och surar när de förlorar de blir jag nog aldrig. Jag gör det nog inte ens när jag själv tävlar, eller visst blir jag väl sur om det inte går bra i en tävling ibland men huvudsaken är att man är med och gör sitt bästa man kan just då.
Men nu när jag bor bara (ca)1km från Läkerol arena så lär det nog bli minst en hockeymatch i vinter också fast nu blir det ju elitserien och troligtvis DJURGÅRDEN! fast ett daladerby i Tegera arena i leksandsklacken vore ju inte direkt fel? För den stämningen är svår att beskriva den går nästan att ta på!
när leksand och mora möts så kokar klacken, eller ja mora klacken också men det är något speciellt med den blåvita klacken det är gemenskap, kärlek och glädje för en sak. Just det Leksands IF.

Har gjort klart seminarie uppgiften nu, det är tusan inte som gymnasiet! oj vilken skillnad, eller har min hjärna gått tillbaka till stenåldern på två år?
att läsa en hel bok och skriva fem frågor ur den och sen argumentera ur författarens perspektiv är ju som att borsta tänderna med vänsterhanden (om man är högerhänt förståss) skitsvårt!
men nu är det klart och det firar jag också!
så nu ska jag börja med värdegrundsuppgiften, att skriva en reflektion om värdegrunden i förskolan enligt läroplanen för förskolan. Reflektioner är lite lättare iaf, tack och lov.
Idag har vi gjort en redovisning av gårdagens uppgift att hitta på ett scenario från Världens värsta förskola. det var faktiskt riktigt kul, på vår förskola så brydde sig fröken mer om sin solbränna än barnen.
Sen blev det en promenad med mina brudar, fast emelie var sjuk..

Nu kikar jag på idol, och tydligen så är Bard av den här världen också! även fast det är väääldigt svårt att tro och att jag tycker att han är en surgubbe utan känslor. men idag när Linni sjöng så fick jag rysningar och Alexander Bard grät jag trodde inte mina ögon när jag såg det!

Men nu är det dags för sängen och lite sömn!
För min sovmorgon i morgon blev ju inställd....

På fredag kommer två av mina finaste dalkullor, jag längtar som en tok! Frida och Erik har inflyttningsfest och vi ska visa vad vi går för! dunka plåt, åka epa, eddie meduza och dricka hembränt? Det är planen ;)
Sen efter det blir det hjärtkrosshotellet! :)

Love you! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0