Att gotta sig i andras olycka!

Häromdagen när jag skrev mitt inlägg med rubriken "Vi går skilda vägar, det är bäst så för oss båda två" och sedan länkade det på facebook blev min blogg anfallen av besökare 189st, i vanliga fall när jag länkar brukar det vara ca 50 st.. slutsats av detta, skvaller säljer så fruktansvärt bra!
Alla vill läsa om skvaller, speciellt när det är någon som gjort slut eller träffat någon ny kille!

undra ja om de här ca 130 personerna trodde jag skaffat pojkvän utan att DE fått reda på det och sedan hunnit göra slut med honom innan DE fått reda på det?! eller trodde de kanske att jag skulle sälja min häst?! JA för att va ska jag med min häst till när jag har henne hemma i Älvdalen och jag bor i Gävle?!

Den frågan har jag fått av många, alldeles för många människor.
Det här med att glädjas för andra verkar vara jävligt svårt!
Jo då jag vet att många pratar om det bakom min rygg och tycker att jag gjorde helt fel när jag köpte Wilma och visste att jag skulle flytta! men hade det inte ordnat sig såhär så hade ju inte jag flyttat, prinsessan W går före allt i mitt liv hon är mitt liv! Hon sätter guldkant på min vardag och tro mig jag skulle göra allt för henne!
Jag sätter hennes välmående framför mitt, därför vill jag att hon ska stå kvar i Älvdalen för att hon trivs där och för att jag inte är hundra procent säker på att hon skulle trivas här i stadsluften och att jag skulle ha den tiden till henne här nere!
Jag lånar minsann inte ut henne till vem som helst, endast de bästa är bra nog för min häst! Hon ska ha kärlek och omtanke varje dag min finaste för det är hon värd!
Jag längtar till sommaren då det är hon och jag varje dag :) när jag kan gå ut och lägga mig i hagen bredvid henne och bara mysa, när vi rider barbacka i linne och shorts en varm sommardag vid nässjön!
Jag längtar efter våra små fighter vi har vid läskiga grejer och när det är dags för flugspray eller bad, det är det som gör oss unika! Ingen av oss ger sig och vi skulle kunna stå och envisas och tjura hela dagen..
Jag älskar den där hästen, hon som alltid varit tjock eller smällfet, hon som är för bortskämd, hon som hoppar som en kratta ibland men tycker det är kul, hon som aldrig gillat vatten men som nu tvärnitar vid vattenpölarna och bäckarna för att  dricka och man får henne inte därifrån, hon som är lika lat som jag men kan allt om hon vill :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0