Livet blir bättre

Vilket underbart program!
Vilka underbara människor, som blottar sina innersta, hemligaste och hemskaste minnen!
Har sett första avsnittet nu på tv3play, Patrik Sjöberg jag har inte ord att beskriva honom och hans styrka!
att sexuellt utnyttja ett barn är fegt, fel, vidrigt, fel, sjukt och bara helt fel!
Ett barn som inte kan försvara sig själv, som blivit uppfostrad att lyssna på vuxna och som inte vågar säga emot.
det värsta är inte bara att det är så sjukt många som blir utnyttjade det värsta är även att de flesta som utnyttjar fortsätter på andra och kommer vidare med det!
Jag tror på och beundrar människor som vågar säga ifrån och göra skillnad.

Kommentarer
Postat av: Frida

Något jag tror blir så himla fel är att få barn får bestämma över sin egen kropp, även fast det är i oskyldiga situationer. Typ som " får mormor en kram nu, joo, mormor vill ju ha en kram, blir jätteledsen annars!" Jag slår vad att barnet får skuldkänslor när mormor säger så. Varför måste barnet kramas fast det inte vill, varför får barnet inte säga nej och bestämma över sin egrn kropp, redan i det tidiga stadiet? Om barnet vet, i tidig ålder, att hon själv bestämmer över sin kropp och vad hon vill göra med den, så tror jag att barnet kommer ha lättare att säga ifrån, säga nej! På så sätt tror jag att barnet skyddas (till viss del) från vuxna som vill barnet illa, men också senare i livet, i tonåren tex när killar/tjejer börjar bli intressant. Då vet tonåringen att det är hon själv som bestämmer över sin kropp, ingen annan, och ingen skuld i att säga nej.

2012-01-12 @ 22:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0