Musarm?

tja tja bloggen!
 
här är jag helt fast i en hemtenta som ska vara fyra a4sidor lång, innehålla sex didaktiska frågor (när, vad, hur, varför, vem och vilka ska frågorna börja med..) Själva tentan ska handla om ämnet Rörelse, dans och rytmik.. den ska lämnas in den 5oktober.. så nu vet ni vad jag har framför mig den närmaste veckan..
jag har inte skrivit ett ord eller jo överskriften och mitt namn samt kladdat ihop sex frågor..

Nu har jag kört fast och jag orkar verkligen inte öppna en tråkig kurslitteraturbok

Så jag skriver lite här istället.
 
Vi tränar på varje dag med något, fast i fredags tog vi vilodag. I helgen som var har familjen Karis varit här, Johan, Helena och Kjell! Trevligt med lite sällskap här och mysigt med middagar.. vi har varit på ikea, stan och på lite fler ställen. i lördags tog vi med oss Helena på Dan's morgonjympa på fjärran. Det är så skönt att starta lördagmorgon med att köra ur kroppen lite.
på Söndagen gick vi 3km i Hemlingby samt slalombacken, fast jag tog bara halva..
Har haft sån himla värk i axeln sedan i torsdags, trodde först det var träningsvärk efter skivstången men troligtvis har jag slitit lite på axeln då på skivstången och sedan inte haft något stöd under armbågen när jag suttit vid datorn och därmed fått "musarm". Det gör SJUKT ont och strålar från nacken ner i axeln och ut i armen.. Vissa nätter är det svårt att sova och jag vaknar av värken och behöver flytta armen i ett bekvämt läge med hjälp av den andra handen då jag har svårt att röra armen i den värken..
 
Nästa vecka på onsdag är det Tacksittning för årets N0llning, med temat "Så här har du aldrig sett mig förut?!" Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig, inte den blekaste faktiskt.. Men det löser sig ;)

Sedan på torsdagen den 4 åker vi hem, hem med stort H! Dalarna! min kropp fylls av glädje och energi av bara tanken :) behöver jag säga att jag längtar eller?! Mitt älskade trygga hem i finaste Älvdalen! :) och mina vänner då ska vi bannemig dricka vin!
Jag behöver göra något nytt med mitt hår också för den delen, men jag kan inte komma på vad?! kanske några mörkare slingor eller en lugg eller något :) har ni något förslag?
 
Nu tillbaka till tråkböckerna! förresten har vi inte hunnit köpa ukeleles än då de var slut på musikaffären men de har beställt hem fler :) men vi har ju startat vår musikerkarriär i alla fall, film finns på facebook ;)
 
Vi hörs vi ses i dina drömmar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0